Tuesday, February 12, 2008

Kuluttajan tuskaa -> kalliita ja huonoja tuotteita

Kuinka usein teille käy että petytte myytyyn tuotteeseen tai palveluun ? Minusta tuntuu että turhan usein. Olen tässä kuussa reklamoinut useamman kappaleen molempia, tässä pari esimerkkiä...

Esim. sähköyrittäjä, Hgistä, yrityksen nimi viittaa Lähi-Itään, jätti urakan kesken saatuaan paremman - ilmoittamatta mitään, yksinkertaisesti katoamalla - ja lähti sen jälkeen 3 viikon lomalle. Minä ja rakennusurakoitsija soitimme marras-joulukuun aikana molemmat kymmeniä kertoja kännykkään, joka oli suljettu... vasta kuukausi myöhemmin, kun olin soittanut kuluttajaneuvontaan ja saanut ohjeet, miten viedä eteenpäin reklamaatio, yrittäjä otti yhteyttä ja haukkui minut yhteydenotosta kuluttajaneuvontaan ! Lopulta sain rahat takaisin. Sähkötyöt saavat nyt odottaa loppuun saattamista kotvan..

Esim. tunnettu amerikkalainen kalliiden muoviastioiden valmistaja vastasi reklamaatioon koskien joustokuppia seuraavasti: olette käyttäneet tuotetta mikroaaltouunissa josta syystä sitä ei korvata tai hyvitetä. Se on vasten ohjeita. Ok, selvä, heitetään roskiin. Mutta se jälkikommentti: heiltä tulee hankkia eri astiat eri käyttötarkoitusta varten. Yhdellä voit kuljettaa ruuan, mutta siinä ei saa lämmittää. Mutta heiltä voi "hankkia" ne erikseen... loistavaa myyntiä ??? Taidan kuitenkin mieluummin ostaa suoraan jonkin tuotteen jolla voi sekä kuljettaa soppansa töihin että lämmittää :-D

2 comments:

Anonymous said...

Minulla oli onneksi hyvä sähkäri. Tuli sovitusti ja hoiti hommat kahdessa päivässä. Lasku tuli 6 kk kuluttua.
Tuo kippojuttu on aika kummallinen. Kyllä nykyään pitäisi kaikkien muoviastioiden kestää mikrossa.

Anonymous said...

Juu, ja jos ruokailuvälineet ruostuu käsinpesussa (kuulemma tiskikoneessa voivat ruostua), niin se(kin) johtuu puutteellisestä huoltamisesta. Kuulemma vähintään kaksi kertaa vuodessa on syytä pestä kaikki erityisellä teräspesuaineella, vaikka paketissa mainitaan, että eivät tarvitse mitään erityistoimenpiteitä eikä -huoltoa.
Niin, ja ruostumaton teräs ei edes tarkoita ruostumatonta.
Asiakaspalvelun takia ostan tästä lähtien Fiskarssilta enää saksia, kivempi olisi jos saisivat jonkun varteenotettavan kilpailijan.